28. 8. 2025 – 19.00

Cirkus politične socializacije na plenumih

Audio file
Vir: osebni arhiv
Intervju z Vanjo Štulićem

Na najino veliko veselje se nama je avgusta v studiu pridružil prijatelj, kritični psiholog in mojster blejanja Vanja Štulić. Med njegovim kratkim obiskom v Ljubljani smo se med drugim pogovarjali o njegovih izkušnjah študija psihologije, razvijanju ljubezni do kvalitativnega raziskovanja, protestih v Srbiji, politični socializaciji na plenumih in o tem, kaj imata skupnega psihologija in cirkus. Poleg tega nas je naučil igrati piratske kockice – pravila igre najdete v nadaljevanju, kockice pa na naslovnici. 

 

***Kockice*** 

Če se igro igrajo tri osebe, na začetku vsaka prejme šest šeststranih kockic. Če se igrajo štiri ali več oseb, vsak začne z eno manj, torej s petimi kockicami. Igra poteka v krogu. Na začetku igre vsi vržejo kocke in zakrijejo rezultat. Prvi igralec prične s stavo. Napove, najmanj koliko kockic neke številke je med vsemi igralci, npr. oseba napove, da so padle »štiri štirke«. Stava ima vedno isto obliko: »V igri je (najmanj) [število] kockic s [število] pik.« Kocka z eno piko v igri ne predstavlja enke, temveč je joker – prevzame številko, ki jo je napovedal prvi igralec, ki začne s stavo. Primer: »V igri so štiri štirke,« kar pomeni, da so med vsemi igralci najmanj štiri kocke, na katerih so štiri pike in kocke, na katerih je ena pika – joker. Naslednji igralec v krogu stavo stopnjuje. Stopnjuje lahko število kockic ali število pik na kocki. Primer: če je bila prva stava »štiri štirke,« je naslednja lahko »štiri petke / šestke,« ali »pet dvojk / trojk / ...« Igra tako poteka naprej v krogu s stopnjevanjem stav. Kadarkoli lahko katerikoli igralec ob napovedani stavi drugega podvomi v stavo, izpostavi domneven blef oziroma laž. V tem primeru ob napovedi vzklikne: »Lažeš!« ali »Blefiraš!« Igra se takrat ustavi, vsi igralci pokažejo kockice in preštejejo, koliko kockic števila iz stave (vključno z enkami – jokerjem) je med njimi. Primer: Nekdo stavi, da je med igralci devet šestk. Drugi ga izzove z »lažeš!«. Vsi razkrijejo kockice in preštejejo, koliko je skupno šestk in enk. Če je število kock manjše od devet, igralec, ki je napovedal stavo, izgubi eno kocko. Če je število kock devet ali več, kocko izgubi igralec, ki je drugega igralca oklical za lažnivca. Začne se nov krog, vsi igralci ponovno vržejo svoje kockice in jih skrijejo pred ostalimi. Tokrat začne igralec, ki je končal predhodni krog – torej napovedal lažnivca. Igra poteka tako dolgo, dokler vsi igralci razen enega ne ostanejo brez vseh kockic.

Kraj dogajanja

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi