sneg kopni, napovednik se krči
Level 22 x Moonlee: Ivan Grobenski (HR) + Iztok Koren @ Mini teater ob 20H
Pred koncertom se Ivan oglasi tudi pri nas v RŠ intervjuju ob 18.00 - https://radiostudent.si/glasba/rs-intervju/ivan-grobenski
𝐼𝑉𝐴𝑁 𝐺𝑅𝑂𝐵𝐸𝑁𝑆𝐾𝐼
(Koprivnica, Hrvaška)
Stari znanec ljubljanskih odrov 𝗜𝘃𝗮𝗻 𝗚𝗿𝗼𝗯𝗲𝗻𝘀𝗸𝗶, ki ga poznamo predvsem po intenzivnih in brezkompromisnih odrskih nastopih v okviru art-core skupine Moskau, se bo tokrat predstavil s svojim aktualnim solo projektom. Ta ohranja mračnost, ki je prevevala material Moskau in nenazadnje tudi njegove zgodnje solistične podvige, ki smo jih tudi že imeli priložnost v živo slišati v okviru seriala Level Up. Hkrati pa je z izdajo lanskega albuma Siromahi in Lazari (Intek Music) segel v vodnjak ljudskega izročila in ustvaril namišljeno pesmarico, ki jo preveva temačna mistika davnih izročil Panonije.
𝐼𝑍𝑇𝑂𝐾 𝐾𝑂𝑅𝐸𝑁
(Slovenija)
Solo projekt glasbenika 𝗜𝘇𝘁𝗼𝗸𝗮 𝗞𝗼𝗿𝗲𝗻𝗮, ki je sicer aktiven v imaginarnem folk triu Širom in postrokerskem kvartetu ŠKM banda, v preteklosti pa še v noise duu Hexenbrutal, spremljevalnem Narodno zabavnem terorizmu punk kantavtorja Danija Kavaša in postmetalskem bendu Plüg. Navdihujejo ga razmišljanja o možnostih preseganja sebičnosti, kodiranost religioznih fantazij, trdovratnost čustev, kot so jeza, krivda in zavist, Yi Jing ter neprestan ples med upanjem in ponavljanjem zgodovine. Svojo valujočo glasbo prede kot pajkovo mrežo na klasičen ter predelan tristrunski banjo z občasno uporabo terenskih posnetkov.
Jazz na Koroškem, kdo si? - Jazoo 25/7 @ KC Ravne ob 20H
V letošnjem letu so JAZOO skoraj presegli sami sebe: marca so posneli tri live videospote v knjižnici v Slovenj Gradcu, junija z jutranjim koncertom počastili sončni vzhod in Uršljo goro, avgusta s koncertom obeležili 25. obletnico delovanja!
Prav avgustovski concert je glasbo JAZOO postavil na še višje obrate. V goste so namreč povabili kitarista in brass sekcijo ter s tem svoji glasbi pridodali še dodatno noto, širino in razsžeznost. Skoraj 10-članska zasedba, sestavljena povečini iz samih Koroščev, bo decembra na Ravnah končno spet lahko predstavila delo zadnjih 25 let, hkrati pa tudi nekaj novih skladb iz 7. avtorskega albuma. Od tod namreč tudi ime novega albuna: 25/7.
skrivnostna vstopnina, rezervacije zaželjene in potrebne
Javno vodenje po 14.Slovenskem bienalu ilustracij @ Cankarjev dom ob 18H
Cankarjev dom kontinuirano organizira Bienale ilustracije skupaj z ZDSLU že od leta 1993. Ta likovna manifestacija že več kot četrt stoletja združuje starejše in mlajše generacije umetnikov ilustratorjev ter njihove najboljše dosežke potrjuje z nagrado, plaketami in priznanji Hinka Smrekarja.
Razstava ves čas ohranja ustvarjalno moč in razkriva odličnost slovenske ilustracije z najrazličnejšimi avtorskimi poetikami, hkrati pa spremlja nove likovne izraze, rešitve in tehnike, saj umetniki ves čas prenavljajo slikarske tehnike, uvajajo elemente filma, stripa, animiranega filma, elektronskih medijev in drugih sodobnih tehnologij. Razstava je dragocen prispevek k uveljavljanju ilustracije, ki je v svojem največjem segmentu otroške ilustracije nepogrešljiva pri sooblikovanju likovnega razumevanja mladih in najmlajših. Kot takšna je bistvena v vzgojni in izobraževalni vlogi, kjer kot slikovna govorica soustvarja človekovo zavest in likovno občutljivost.
vstopnina: 3€ / 5€ Obvezna prijava na @email
Zrcalce, zrcalce... @ ŠKUC ob 18h
Umetnice_k: Nataša Berk, Karla Damari, Jacob Morgen, Ladies of the Press*
Kuratorka: Jasna Jernejšek
Zgodbe o Psihi, Narcisu in Sneguljčici se na tak ali drugačen način vrtijo okoli zrcala oz. (lastne) zrcalne podobe, preko katere/ga glavni protagonisti pridejo bodisi do (samo)spoznanja bodisi pogube. Zrcalo, običajno ravna, svetlobo odbijajoča površina, ki jo danes uporabljamo vsaj tako pogosto kot pametni telefon, je zaradi svoje specifične sposobnosti zrcaljenja postalo temelj bogate simbolike tako v mitologiji, ljudskem izročilu in pripovedništvu kot v vizualni umetnosti in popularni kulturi. Tudi dela umetnika in umetnic, sodelujočih na razstavi Zrcalce, zrcalce …, ki jo bo odprl performans Ladies of the Press*, se na tak ali drugačen način vrtijo okoli zrcala, bodisi kot fizičnega objekta in njegovih vizualnih in metaforičnih vidikov bodisi raziskujoč družbene razsežnosti in učinke pogleda v zrcalo.
Kieserjeva sekira ali kam z argumenti in Virus @ Nova pošta ob 19H
Cikel gledaliških esejev Takorekoč – termin esej je v tem kontekstu uporabljen precej svobodno in označuje besedilo s teoretsko osnovo in jasno poudarjeno literarno dimenzijo, po možnosti obogateno z osebnimi konotacijami – prinaša izvirna besedila v izvedbi njihovih avtoric in avtorjev.
Prvi tak esej je v okviru Dnevov slovenskega nacionalizma na Novi pošti pripravil Boštjan Narat sam, tokrat pa je k sodelovanju povabil še druge avtorje – tiste, ki so sposobni ustvariti dobro besedilo in ga potlej uprizoriti, z vsemi zadregami in omejitvami, ki jih to morda prinese. "Poanta je prav v tem, da poslušamo in gledamo avtorja, ki sam uprizarja svoj tekst. Tudi kantavtorji in kantavtorice niso nujno najboljši interpreti svojih pesmi, pa si kljub temu želimo poslušati ravno njih," pravi Narat.
Kieserjeva sekira ali kam z argumenti
Esejistka: Jerneja Ferlež
Igra: Jurij Drevenšek
Virus
Esejist: Mladen Dolar
Igra: Blaž Šef
Večerja v Beli hiši @ Vodnikova domačija Šiška ob 19H
Gledališka predstava Večerja v Beli hiši je nastala po romanu Louisa Adamiča, ki v slovenskem prevodu v celoti nikoli ni izšel. Adamičeva knjiga Pot v obe smeri 1941 je naredila vtis na ameriškega predsednika Franklina Delano Roosevelta in njegovo ženo Eleanor, da sta hotela seznaniti Winstona Churchilla z Adamičem in njegovimi idejami, namreč da mora novi svet, ki je toliko dolžan staremu, po vojni pomagati uničeni Evropi. Večerja je potekala 13. januarja 1942 po prvem medvojnem obisku Winstona Churchilla pri predsedniku Rooseveltu. Na to večerjo sta bila povabljena tudi Louis Adamič in njegova žena Stella Sanders Adamič.
Po izidu knjige pa niso nastopile samo težave z Winstonom Churchillom, ampak tudi z vlogo Adamiča v času ameriškega "lova na čarovnice". Gre za zadnjo dokončano knjigo pred Adamičevo nasilno smrtjo leta 1951, ko je pisal knjigo Orel in korenine o dogodkih v Jugoslaviji po letu 1948. Knjigo sta posmrtno uredili Stella Sanders Adamic in Thimoty Seldes.
Po predstavi sledi pogovor o Louisu Adamiču.
Vstopnina: prostovoljni prispevki.
E. Belak, J. Rožnik Novak, V. Valdes: BLUFF / BLEF [plesna predstava] @ Plesni Teater Ljubljana ob 20H
BLUFF skozi izraz dveh gibajočih se entitet preizprašuje podobe teles posameznikov v družbi, ki se spreminjajo v tržno blago in tako postajajo središče spektakla, preko katerega taisti trg sam sebe ves čas ohranja v konstantnem pogonu zasledovanja nečesa boljšega, lepšega in – spektakularnejšega. Za izhodišče svoje raziskave plesni duet pri tem uporabi področje mode, ki s svojim ambivalentnim odnosom do človeškega telesa povedno ponazori kompleksno dinamiko, ki nastane med okolico in posameznikom, ko se ta pod žarometi spektakla iz subjekta prelevi v objekt.
vstopnina: 10 / 7€
Škorpijon @ Drama [mala drama] ob 20H
Igra Škorpijon francoske avtorice Véronique Olmi nas povabi na družinsko kosilo, ko hči iz mesta pride na obisk k svojim staršem na podeželju. Izhajajoč iz družinske intime in medsebojnih odnosov besedilo odpira teme, ki so v družbi čedalje bolj prisotne: ksenofobijo, fašistoidno ozkoglednost, nesprejemanje drugačnega. Vse to počasi pronica skozi plasti licemerstva, dvojne morale in arogance.
Glavna tema uprizoritve je ksenofobija. Strah pred vsem, kar je tuje, se v posamezniku, ki se zapira v svoj lastni svet, vsak dan stopnjuje. Strah pred izstopom iz hiše prerašča v paničen strah pred drug(ačn)im. Ko svet opazujemo skozi okno svojega stanovanja, ko je edini stik z zunanjostjo televizijski sprejemnik, se naš pogled zelo hitro zoži, strah pred vsem tujim pa dobi zelo dobre pogoje in se razrašča brez ovir. Odsotnost empatije in fanatizem, ki ju ta strah poraja, sta stanje duha, v katerem je videz pomembnejši od resnice. Njegova posledica so razbita družina, nerealna pričakovanja in nenehna razočaranja. Ozkogledost ne priznava drugega pogleda na svet, drugačnega soočanja z življenjskimi preizkušnjami. Verjame le v svoj prav, pozna samo sebičnost, drugi je ne zanimajo. Igra Škorpijon v svojem strašljivem vrtincu razkriva brezčutnost današnje družbe do samega dna.
KINOOOOOOOOOOOOOooooooooooooo
Kinodvor:
ob 17H - Benedetta [Paul Verhoeven / Francija / 2021 / 131 min / francoščina]
Film, navdihnjen z resničnim življenjem lezbične opatinje Benedette Carlini, je razburljiva pripoved o veri, oblasti in seksu v renesančni Italiji. Benedetto, ki je v Cannesu požela stoječe ovacije, nasprotniki pa so jo označili za »bogokletno« in »pornografsko«, je posnel vedno provokativni Paul Verhoeven (Prvinski nagon, Ona).
ob 19:45 - Krt [Maite Alberdi / Čile / 2020 / 84 min / španščina]
Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.
ob 20:15 - Drive My Car [Ryusuke Hamaguchi / Japonska / 2021 / 179 min / japonščina, korejščina, angleščina]
Manj kot pol leta po tistem, ko je njegov film O naključju in domišljiji osvojil berlinskega srebrnega medveda, je Ryusuke Hamaguchi za priredbo kratke zgodbe Harukija Murakamija prejel nagrado za najboljši scenarij v Cannesu.
Kinoteka:
37. festival LGBBT filma
ob 17h - Vse najboljše Tara + Lezbične upornice
Vse najboljše, Tara: [ Alireza Sadeghi Moghadam, Iran, 2021, 12']
Film o trans punci, ki želi biti sama.
Lezbične upornice: [Harri Shanahan in Siân A. Williams, VB, 2021, DCP, 90', svp]
Dokumentarec spremlja skupino tesno povezanih prijateljic, ki so se srečale na protestih proti jedrskemu oboroževanju Greenham Common (1981–2000) in pozneje postale umetnice, performerke, glasbenice, skvoterke in aktivistke v Londonu. Animacije, arhivski posnetki in intervjuji nas vržejo v radikalno sceno skvotanja, BDSM nočnih klubov, protestov proti politiki Margaret Thatcher in zahtev za akcijo glede aidsa. Nedavno minuli svet upornic, ki so iskreno živele svoje politično prepričanje.
ob 19:30 - Velika svoboda [Sebastian Meise, Avstrija/Nemčija, 2021, DCP, 116', sp]
Hans je v povojni Nemčiji ponovno obsojen na zapor zaradi homoseksualnosti. Ukinitev koncentracijskih taborišč žal ni prinesla svobode za geje, ki so jih še naprej zapirali po zloglasnem 175. členu nemškega kazenskega zakonika. Hans se po začetnem odporu zbliža s sostanovalcem v celici, Viktorjem, njuno razmerje pa postane nekaj več. Nagrada v Cannesu in Srce Sarajeva za najboljši igrani film! Avstrijski igralec Georg Friedrich pa je dobil nagrado Srce Sarajeva za najboljšega igralca.
Dodaj komentar
Komentiraj