ponedeljek ni torek
Ne/glasba:
Mediateka KOŽ ob 19:30: Nova frekvenca: Adam Klemm
pogovor + koncert
Na drugem večeru gostimo saksofonista Adama Klemma, ki pravi, da je »prav vsakič, ko imam možnost izvajati svojo avtorsko glasbo pred občinstvom, vzhičen, saj verjamem, da gre za željo in cilj vsakega avtorja, ne glede na umetniško obliko. Še bolj pa me veseli zanimanje za mojo glasbo v kontekstu, ki omogoča, da o njej povem več od slišanega. Upam, da bodo poslušalci uživali vsaj toliko kot mi, glasbeniki!«
O Adamu Klemmu:
Ker je rojen staršem madžarskih korenin, pa čeprav v Novem Sadu, je v svoje glasbeno izročilo od nekdaj vnašal elemente madžarske ljudske glasbe, medtem ko so mu posamezne skladbe poslužile kot temelj improvizacije v duhu ameriške, jazz glasbe. Študiral je v Gradcu na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost, od leta 2008 pa je član ter solist Big Banda RTV Slovenija, zato živi ter ustvarja v Ljubljani, kjer je vpet v različne, tudi avtorske projekte.
Poleg madžarske ljudske glasbe je v preteklosti posegal po starogradskih pesmih, vendar njegov najnovejši samostojni izdelek prinaša skoraj izključno avtorske kompozicije. V teh največ pozornosti terjajo posamični solistični vložki sodelujočih glasbenikov, ki linije nemalokrat podvajajo, tekoče fraziranje, ritmični obrati in izvirno harmonično barvanje. Klemm se tako kaže kot izjemen improvizator, katerega osnova je trdno zasidrana v tradicionalno glasbo.
V okviru Nove frekvence bo zato spregovoril o etno-jazzu in podal njegove osnovne smernice, ob tem pa se bo ozrl na vlogo solista orkestra, ki se nekoliko razlikuje od običajnega članstva.
Pogovoru sledi koncert Adama Klemma, Milana Stanisavljevića, Nikole Matošića in Gašperja Bertonclja.
Zasedba:
Adam Klemm – saksofon
Milan Stanisavljević – klavir
Nikola Matošić – kontrabas
Gašper Bertoncelj – bobni
Razstave, predstave, predavanja...
osmo/za ob 17:00: Projekcije uma | Predavanje dr. Zvezdana Pirtoška
Na predavanju z naslovom Ostrina čutov, iskanje izgubljenih spominov: med umetnostjo in znanostjo se bo dr. Pirtošek dotaknil sveta čutov, posameznih in prepletenih, ter njihove osupljive zmožnosti, da v človeku prebudijo morda že davno izgubljene spomine ter ustvarjajo nova, globlja in bolj refleksivna razmišljanja in razpoloženja.
Vsa mesta na predavanju so zapolnjena!!!
Galerija Trčeni umi, Linhartov podhod 15a, Plava laguna ob 18:00: Urška Preis: Pozabljati Pavlo Debeljak
Medtem ko se spomin na Pavlo Debeljak kopiči, je spomin Pavle Debeljak zapisan pozabi. Ni le Pavlina starost tista, ki je vzrok temu procesu, temveč njeno stanje demence. Diagnosticirana bolezen možganov, katere najbolj prepoznaven simptom so motnje spomina, je sčasoma povzročila Pavlino odsotnost iz njenega prej jasnega mesta v odnosu z bližnjimi. Soočanje vnukinje, Urške Preis, z mamino pozabo, je izdatno beleženje tistega, kar je še ostalo - gole prisotnosti v prostoru in mest, kjer se je nek dogodek, sedaj spomin, zgodil. Z mamo namreč ne more več skupaj obujati spominov na vse počitnice preživete pri njej, saj lahko z njo le še zapoje ali zrecitira molitev, , saj je po odzvenu pesmi kot tujka soočena z vprašanjem: “Kako pa ti je kaj všeč pri nas?” Nastali posnetki tako ne razkrivajo spominov ali pripovedujejo zgodb, temveč kažejo stanje sedanjosti. So simptom želje po ohranjanju spomina na tisto, kar izginja in tisto, česar ni več in ne more biti več poustvarjeno s skupnim spominjanjem.
Pozabljati Pavlo Debeljak je instalacija fotografij, videov in zvočnih posnetkov, ki bo en teden naseljevala majhen prostor v podhodu Plave lagune, Trčeni umi, ki je namenjen srečanjem prijateljev in neznancev ter njihovemu političnemu, kulturnemu kot tudi nekulturnemu udejstvovanju. Njegovo naseljevanje pušča sledi, njegova uporaba določa razporeditev.
Kino Šiška in Aksioma ob 19:00: (re)programiranje: Skupnosti
Govorite s sosedi: Astra Taylor
na spletu
Kako lahko v dobi skrajne polarizacije, izolacije, dehumanizacije in distopične domišljije delujemo kolektivno? Kaj lahko zgradimo iz pepela arabske pomladi in gibanj, kot sta Indignados ter Occupy Wall Street? Astra Taylor, neutrudna organizatorka, se zaveda, da popolno družbeno gibanje ne obstaja, vendar je v vrsti legendarnih poskusov, da bi izboljšala obstoječa, postala ena bistvenih kronistk sodobnih dejanj kolektivnega upora. Odkar je izdala “polredni štiridesetstranski tabloidni časopis” Occupy!, ki ga je navdihnilo gibanje Occupy, se vse življenje ukvarja z razpravo o naravi moči, ki jo poganja skupnost, premika njene meje in analizira njena nesoglasja. Poglobili se bomo v obete človeških zavezništev proti nevidnim silam tehnokratskih režimov.
Astra Taylor je mednarodna filmska ustvarjalka, pisateljica in politična organizatorka. Režirala je filozofske dokumentarne filme What Is Democracy? (TIFF 2018), Examined Life (TIFF 2008) in Žižek! (TIFF 2005). Je avtorica knjig The People’s Platform: taking Back Power and Culture in the Digital Age, ki je prejela nagrado American Book Award, in Democracy May Not Exist, but We’ll Miss It When It’s Gone, ki je nedavno izšla pri založbi Metropolitan Books. Je tudi soustanoviteljica Debt Collective, sindikata dolžnikov, ki si prizadeva za ponovna pogajanja o dolgovih in za obrambo milijonov severnoameriških gospodinjstev. Piše za The New York Times, The London Review of Books, The Guardian, The Walrus, The Baffler, n+1 in številne druge medije. Je nekdanja štipendistka fundacije Shuttleworth in nekdanja članica turnej zasedbe Neutral Milk Hotel.
Priporočeno gradivo:
[Knjiga]: Democracy May Not Exist, but We’ll Miss It When It’s Gone
[Pogovor]: Why Democracy Needs Socialism
[Članek]: Occupy and Space
Pogovor bo potekal v angleščini. Udeležba je brezplačna, registracije ni.
Slovensko mladinsko gledališče ob 19:30: Dežela pridnih: Nekoč je bila muzika – poklic glasbenika v čudnih časih
Vodi: Boštjan Narat
Gost: Nikola Sekulović
Poklic glasbenika ali glasbenice je privilegij. Seveda pa tudi glasbeni poklic, tako kot vsak drug, občasno nasede na čeri ali pa se izgubi v nemirnem morju. Glavni eksistenčni izziv je trenutno brez dvoma epidemija. A glasbena industrija se že zadnji dve desetletji sooča s spremembami, ki so vedno en korak pred njo. O tem, kaj danes pomeni biti glasbenik, se bomo pogovarjali z Nikolo Sekulovićem, zdajšnjim in nekdanjim basistom številnih skupin, med drugim Dan D, Demolition group in Laibach. A Nikola ni samo mojster štirih strun, je predvsem izvrsten poznavalec muzike kot umetnosti, posla ter načina življenja in preživetja.
Bežeče sličice!!!
Slovenska kinoteka: Nagrada Darko Bratina/Poklon viziji: Peter Zeitlinger
18:00 Pokvarjeni poročnik: New Orleans (Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans),
Werner Herzog, ZDA, 2009, 35 mm, 1.85, barvni, 122', sp
Terrence McDonagh (Nicolas Cage) je policijski detektiv, ki preiskuje umore v New Orleansu. Med divjanjem orkana Katrina pred utopitvijo reši zapornika, zato je nagrajen z napredovanjem v poročnika. Ker pa si med reševanjem iz vode hudo poškoduje hrbet, mora jemati močne protibolečinske tablete. Leto pozneje skuša zašiti preprodajalca drog, morilca družine afriških priseljencev. Preiskava ga popelje v kriminalno podzemlje New Orleansa, medtem ko se sam bori z odvisnostjo od seksa, zdravil in kokaina.
21:00 Otrok predora (Tunnelkind), Erhard Riedlsperger, Avstrija, 1990, 35 mm, barvni, 89', ap, svp
Nedolgo po praški pomladi leta 1969 najstnico Julio, ki živi blizu češkoslovaške meje, vrstniki nagovorijo, naj se spusti v predore ob meji, ki so ostali po 2. svetovni vojni. Julia začne redno prehajati na češkoslovaško stran, kjer vojaki gradijo ograjo, ki naj bi preprečevala prebege. Spoprijatelji se z vojakom srednjih let, ki ji pomaga, da je nihče ne odkrije. Nekega dne pa Julia med prečkanjem ugotovi, da je prijatelja za vedno izgubila.
Kinodvor:
17:30 Tri nadstropja (Tre piani) Nanni Moretti / Italija, Francija / 2021 / 119’
Nanni Moretti se v razburkani pripovedi o treh družinah, živečih v isti zgradbi, dotakne tem, kot so krivda in pravica, starševska odgovornost ter neizbrisne posledice naših odločitev.
20:30 Delo na zahtevo (The Gig Is Up) Shannon Walsh / Kanada, Francija / 2021 / 88’
Sledi pogovor: Lenart Kučić se bo pogovarjal z Dejanom Jefimom iz Sindikata taksistov, Teo Jarc, predsednico Sindikata Mladi plus, in Majo Breznik, raziskovalko na Mirovnem inštitutu. V ogled filma nas bo uvedla režiserka Shannon Walsh.
Dokumentarec razkriva človeški davek, ki ga terja uporabniku tako zelo udobna, trilijone dolarjev vredna ekonomija na zahtevo. Čudovita nova tehnologija, ki pričara vse, kar si želimo, kadarkoli si želimo, morda ni tako zelo čudovita za milijone prekarnih delavcev, ki skrbijo, da se kolesje obrača.
Mala dvorana ob 18:30 in 21:00: Krt (El Agente Topo), Maite Alberdi / Čile / 2020 / 84’
Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.
Dodaj komentar
Komentiraj