PCT povsod, mask nikjer
Ne/muska:
Metelkova, Klub Gromka ob 20:00: Jelena Popržan: La Folia
La Folia je prvi solistični projekt Jelene Popržan. Prekaljena avtorica in izvajalka prehaja med najrazličnejšimi slogi s pomočjo petstrunske viole, dromlje, pojočih kozarcev, zvočnih zank in svojega prepoznavnega glasu. V folk štiklih z vseh vetrov, dunajskih popevkah ter njenih lastnih pesmih in predelavah, zapetih v nemškem, angleškem, francoskem in srbskem jeziku, je čutiti tudi pridih klasike, komorne muzike in jazza. Razpon razpoloženj, ki jih sproža njena glasba, je velikanski: sega od nežnih, tihih momentov do plesnih pasaž in dramatične eksplozivnosti. La Folia je čudaška, eksperimentalna in zabavna glasbena predstava, izvedena v velikem slogu.
Jelena Popržan, ena najbolj vsestranskih in raznih premen zmožnih glasbenic te dežele, je ustvarila dih jemajoč prvenec. Z neugnano drznostjo se mojstrsko uigra v vsak kotiček duše in nas kot na pustolovskem popotovanju vodi skozi epohe, sloge in prek vsakršnih meja naravnost v središče srca.
– Radio Ö1, Jazz-Magazin
Koprodukcija: Bratko Bibič (Preprosti komadi za zapletene čase), koncertni cikel Defonija, Klub Gromka, Mesto žensk; podpora: Avstrijski kulturni forum Ljubljana.
10 € (rezervacije in prodaja vstopnic na prizorišču)
Vrt hostla Celica: Sozvočja sveta
20:00 CENE RESNIK TRIJO
Cene Resnik - sax
Samo Šalamon - kitara
Žiga Smrdel - bobni
Teater, predavanja, razstave...:
Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: Simona Semenič: Jerebika, štrudelj, ples pa še kaj
Režija: Jure Novak
Komedija
Petnajsti avgust 1963, vas v Vipavski dolini. Vaščani pripravljajo dva dogodka na isti dan, ob isti uri – mašo za veliki šmaren z gospodom škofom in proslavo za dan graničarjev JNA s tovarišem sekretarjem izvršnega komiteja centralnega komiteja. Odločitve, ki jih morajo sprejeti, so težke. Bodo zveste ovčice ali poslušni tovariši? Na prvi pogled je jerebika, štrudelj, ples pa še kaj igra o nekem zgodovinskem času in temeljni slovenski ideološki razklanosti. A bolj ko se zadeva razpleta, bolj postaja portret sodobne slovenske družbe, v kateri ideološko prepričanje zlahka zamenja pragmatična korist. Besedilo nenehno prehaja med časi in prizorišči, politična dilema pa je začinjena s prizori neposredne seksualnosti, v katerih vsakdo nesebično liže, drka, vtika, boža, gnete in jaha, kolikor, kogar in kadar je le mogoče. Gre za besedilno bravuro, ki se po eni strani igra z žanrom komedije, tako da preizprašuje meje komičnega, po drugi pa z meščansko predpostavko gledališča, ki je provokacijo pripravljeno sprejeti, a le do določene mere.
Vstopnina: 20 EUR
SNG Drama:
mala drama ob 20:00: Ne pozabite na rože
Odrska izpoved Polone Vetrih
Vstopnina: 17 EUR
- - -
MAO Slovenija ob 18:00: IŠČEM STANOVANJE ... Sto let organizirane stanovanjske gradnje
Zgodovina organizirane stanovanjske gradnje pri nas je obenem tudi zgodovina različnih pristopov k reševanju stanovanjske krize. Ekonomske, družbene, vojne in politične razmere so v dvajsetem stoletju stanovanjske razmere zaostrovale, obenem pa so tudi razvijale številne velikopotezne rešitve stanovanjskega problema za dinamično, hitro spreminjajočo se družbo. Stanovanjska kriza je morda res kontinuirana in kronična, vendar to ne pomeni, da je bila vedno enako zaostrena. Na vprašanje, kaj je sodobno, zdravo, ekonomično, okolju prijazno, velikodušno in prilagodljivo stanovanje, moramo danes iskati nove odgovore. Pri njihovem iskanju se lahko naslonimo na številne realizirane vzore v prostoru okrog nas, pa tudi na kritično analizo spregledanih priložnosti. V preteklih sto letih so na območju današnje Republike Slovenije že obstajale številne raznolike oblike organizirane gradnje stanovanj. Nekatere strategije so ostale ob robu in so danes spregledane, druge so izginile, tretje pa so radikalno spremenile podobo naših mest in naselij ter oblikovale nove bivanjske standarde.
Kustosi: Ajda Bračič, Andraž Keršič, dr. Miloš Kosec, dr. Bogo Zupančič
Kino Šiška, galerija Kamera ob 19:00: VIII. BIENALE SLOVENSKE NEODVISNE ILUSTRACIJE – BIENALE NEODVISNIH
razstava
Mlad avtorski nabor del različnih formatov, medijev in tehnik se ponovno povezuje v pestro in pisano razstavo. Publiki se tudi letos predstavlja pomemben segment avtorjev večinoma mlajše generacije, ki skozi vizualna dela utelešajo aktualni “feel” časa.
vstop prost
- - -
Filozofska fakulteta v predavalnici 15 ob 19:00: Vremenska napoved: deževno in megleno - okrogla miza
okrogla miza bo pretočno predvajana tudi na fb strani ŠD Sociopatija
Na okrogli mizi bomo naslovili aktualno dogajanje okoli protestov, naraščajoče represije, odpora proti vladnim ukrepom ter vprašanje resno načete ravni javnega komuniciranja oblasti.
V luči aktualnega dogajanja, želimo ponuditi refleksijo in analizo dogodkov, ki bi omogočila razumevanje nasilja, ki se je zgodilo, in odgovor na vprašanje, kam vodi morebitno stopnjevanje le tega.
O vprašanjih kot so:
- kaj se je zgodilo v torek?
- Je bila policijska represija prehuda?
- Kdo so protestniki in zakaj se borijo?
- Kako se v luči protestov odziva vlada?
- Kakšna je primerjava s prejšnjimi protesti?
... bodo z nami govorili:
- Gorazd Kovačič
- Samo Uhan
- Jure Trampuš
Pogovor bo moderiral Žiga Žunec.
Bežeče sličice!!!
Slovenska kinoteka:
19:00 Retrospektiva: Marc Recha: Kratki!
Zadnji trenutek (El darrer instant), Marc Recha, Španija, 1988, 35 mm, barvni, 11', bd
Nočni čuvaj (El zelador), Marc Recha, Španija, 1989, 35 mm, barvni, 10'20'', svp
Strah pred pogledom v globino (La por d’abocar-se), Marc Recha, Španija, 1990, 35 mm, čb, 7', bd
Mygale (La Maglana), Marc Recha, Španija, 1991, 35 mm, čb, 7'10'', svp
Pozno je (És tard), Marc Recha, Španija, 1993, 35 mm, čb, 9'48'', svp
Patruljni čoln (L’escampavies), Marc Recha, Španija, 1997, 35 mm, barvni, 15', svp
O poti dveh oseb nekaj let kasneje (Sobre el pas de dues persones uns anys més tard),
Marc Recha, Španija, 2001, 35 mm, barvni, 5', svp
Beležke opazovalca (Coses vistes), Marc Recha, Španija, 2007, DCP, barvni, 7'54'', bd
21:00 Jesenska filmska šola: Film v šolski praksi
Razredni sovražnik, Rok Biček, Slovenija, 2013, DCP, 2.35, barvni, 112', ap
Odnos med dijaki in novim učiteljem nemščine je izredno zaostren. Ko ena od dijakinj naredi samomor, sošolci učitelja obtožijo, da je odgovoren za njeno smrt. Spoznanje, da zadeve niso tako črno-bele, pride prepozno ... Film je prejel nagrado FEDEORA na Mednarodnem tednu kritike v Benetkah, osem nagrad na Festivalu slovenskega filma v Portorožu, prebil pa se je tudi med tri finaliste za nagrado LUX.
Kinodvor:
17:00 Filmski obzornik 80 – Metka, Meki; Nika Autor / Slovenija / 2021 / 78’
Leto 1968 je za vedno zaznamovalo več kot pol milijona Jugoslovanov in Jugoslovank, med njimi Mariborčanko Metko Autor, delavko Metalne, ki je pri osemindvajsetih letih odšla v Nemčijo v upanju na boljši jutri. V filmu se med pripravo jedi v spominu vrača k izkušnji mariborskih »gastarbajterjev«. Filmski obzornik 80 tako beleži vsakdanje življenje danes 81-letne gospe, ki velikodušno in gostoljubno razume težko situacijo sodobnih popotnikov.
20:00 Panj (Zgjoi), Blerta Basholli / Kosovo / 2021 / 84’
Film, posnet po resnični zgodbi kosovske vojne vdove in njenega boja za neodvisnost v globoko patriarhalni družbi, je prejel kar tri glavne nagrade na festivalu Sundance: veliko nagrado žirije, nagrado za najboljšo režijo in nagrado občinstva.
Mala dvorana:
17:30 Krt (El Agente Topo), Maite Alberdi / Čile / 2020 / 84’
Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.
20:30 Delo na zahtevo (The Gig Is Up), Shannon Walsh / Kanada, Francija / 2021 / 88’
Dokumentarec razkriva človeški davek, ki ga terja uporabniku tako zelo udobna, trilijone dolarjev vredna ekonomija na zahtevo. Čudovita nova tehnologija, ki pričara vse, kar si želimo, kadarkoli si želimo, morda ni tako zelo čudovita za milijone prekarnih delavcev, ki skrbijo, da se kolesje obrača.
SEM, upravna hiša ob 18:00: Projekcija dokumentarnih filmov Spomini na Branko Sušnik in Hiša med vodami
Spomini na Branko Sušnik, Dokumentarni film Diega Segovia, Paragvaj, 2021, 24'
Sto let rojstva Branislave Sušnik (1920-1996) nas pripelje do antropologije stoletja. Do kultur, ki v Paragvaju izginjajo. Njeno natančno raziskovalno delo, ki je zgradilo eno najpomembnejših etnografskih in arheoloških zbirk v Latinski Ameriki, še vedno vabi na dialog z daljnimi deželami. V filmu, ki je kot subtilen esej, spregovorijo posamezniki, ki so jo poznali - študenti, sodelavci, raziskovalci. Vsi se še živo spominjajo njenega dela in osebnosti.
Diego Segovia (Paragvaj) je diplomirani sociolog, raziskovalec, profesor, filmski ustvarjalec in aktivist, avtor biografskih in dokumentarnih filmov z močnimi kulturnimi vsebinami in aktualnimi sporočili. Njegovo delo je razpeto med umetniškim ustvarjanjem, poučevanjem in aktivističnim delom s civilno družbo v boju za človekove pravice, pravice staroselcev in preseganj okoljevarstvenih problematik.
Hiša med vodami: 100 let zgodovine, rojstna hiša Branislave Sušnik v Medvodah, Dokumentarni film Henrike von Dewitz, Medvode/Izola, 2021
V projektu Hiša med vodami skuša avtorica, skupaj s sodelavko Barbaro Pregelj in prebivalci hiše ter sosedi, orisati zgodbo o rojstni hiši Branislave Sušnik in njeno stoletno zgodovino. Film temelji na pričevanjih sodobnikov in hkrati združuje dele stoletne zgodovine rojstnega kraja Branislave Sušnik, Medvod.
Henrike von Dewitz (Nemčija, 1981) je antropologinja, dokumentalistka in vizualna umetnica. S svojimi avtorskimi deli sodeluje na številnih festivalih, v muzejih, galerijah in javnih prostorih v različnih mestih v Nemčiji, Franciji, Urugvaju in Sloveniji. Vodi cikle dokumentarnega filma, dejavna pa je tudi kot prevajalka, profesorica nemščine, selektorica in članica različnih žirij na filmskih festivalih.
Z avtorjema se bo preko spletne povezave pogovarjala dr. Tanja Roženbergar, vodja razstavnega projekta, SEM.
Vstop prost!
Dodaj komentar
Komentiraj