8. 1. 2022 – 16.30

Ne slišm muske

napovedano / odpovedano

gledališčno

Cankar = doma.

Deček, ki je prehitro rasel

Linhartova dvorana / 18.00

Opera, napisana za otroke, pripoveduje o fantu Poponelu (Domen Vurnik), ki se je nedavno preselil v mesto in ob prihodu v šolo se mu sošolci posmehujejo zaradi njegove velikosti in nenavadnega imena. Med njimi ne najde prijateljev, razen sočutne punce Beti. Želi se igrati s sošolci, vendar ga ti grobo zavračajo in ga ne pustijo blizu, zato se počuti odrinjenega in nezaželenega. Učiteljica obsoja ravnanje otrok, a njihovega odnosa do Poponela ne more spremeniti. Odloči se, da mu bo pomagala in spomni se zdravnika, ki lahko s čudežnim strojem velikega otroka pomanjša.

Več tukaj.

 

Mladinc = odprt.

Vročina

Zgornja dvorana / 20.00

Tema podnebne krize v živo zadeva vse nas, še zlasti pa je blizu mladim, ki jim bomo planet zapustili in ki se boleče zavedajo, da moramo ukrepati zdaj, če si na njem želimo ohraniti življenje, kot ga poznamo. Ali vsaj približno tako. Podatki o izumiranju vrst, povečevanju koncentracij toplogrednih plinov v ozračju, onesnaženosti s plastiko in drugimi kontaminanti, pa tudi o načrtih proizvajalcev fosilnih goriv so namreč več kot strašljivi. Z njimi sta nerazrešljivo prepletena razredno vprašanje in (neoliberalni) kapitalizem. Ustvarjalci predstave razmišljajo o vsem tem, pa tudi  (ne)moči posameznika, soočenega z nezadržno napredujočimi podnebnimi spremembami, o občutku jeze, kakršna navda malodane vsakogar, ki se poglobi v okoljsko tematiko, in o tem, ali se je za to, da bi zaustavili pogubno spiralo, opravičljivo zateči celo k nasilju.

Razzzzprodano. Več tukaj.

 

Glej rabi pomoč.

Več tukaj.

 

kinematografsko

Cankar = tudi lahko kino, če hoče.

Vse je bilo v redu

Kosovelova dvorana / 19.00

Emmanuelin oče André pri petinosemdesetih letih doživi kap, po kateri ostane paraliziran po desni strani telesa. Ko se v bolnišnici sooča z invalidnostjo, svojo hčerko prosi, naj mu pomaga končati življenje. Emmanuele je venomer imela zapleten odnos s svojim očetom, kar je pustilo posledice na njeni osebnosti. A ker gre vendarle za njenega roditelja, ki ga ima še vedno rada, začne raziskovati razpoložljive možnosti. Evtanazija je v Franciji prepovedana, zato se obrne na organizacijo Pravica do dostojne smrti.

François Ozon / Francija, Belgija / 2021 / 113 min

Več tukaj.

 

Kinoteka = odprta.

Ženske na robu živčnega zloma [Napad smeha!]

18.00

Španska komedija, bolje tragikomedija zmešnjav. Prevarana dublerka (Carmen Maura) si hoče najprej vzeti življenje, potem pa se le spravi v red in se sklene maščevati prevarantu, sicer poročenemu moškemu. Podobne misli spreletavajo tudi njegovo ženo. Na robu živčnega zloma je tudi igralkina prijateljica – tip, s katerim se je prejšnjo noč zapletla, je terorist, in zdaj je tudi njej za petami policija. Nominacija za oskarja za tujejezični film in dva feliksa za Almodóvarja in Carmen Maura.

Pedro Almodóvar / Španija / 1988 / 35 mm / 1.85 / barvni / 88 min / slovenski podnapisi

 

Film presenečenja po izboru Anje Zag Golob [(Sko)mine]

20.30

Pričujoča rubrika se je materializirala iz posebnih skomin, iz želje, da bi spet sedeli v prvi vrsti temne kinodvorane in gledali klasike iz zlatih časov VHS-a ter skupaj preverili, ali niso nemara ostale v kolektivnem spominu zgolj zaradi nekritične nostalgije. Gre za filme kultnega, a pogosto dvomljivega slovesa – in da bodo (sko)mine, pričakovanje in posledično presenečenje še večji, smo se odločili, da vam naslova predvajanega filma ne razkrijemo do trenutka, ko se v dvorani ugasnejo luči in filmski trak steče skozi projektor.

Za ceno ene vstopnice film gledata dva!

 

Več tukaj.

 

Kinodvor = odprt.

Polž na potepu na kitovem repu [Prvič v kino]

Dvorana / 10.00

Čarobno potovanje majcenega polža in velikanskega kita po širnem sinjem morju. Avtorji filmov Zverjasec in Palčič nam prinašajo novo animirano pravljico, posneto po istoimenski slikanici Julie Donaldson in Axla Schefflerja.

Max Lang, Daniel Snaddon / Velika Britanija, Nemčija / 2019 / 27 min / sinhronizirano / 3+

 

Drive My Car

Dvorana / 12.00

Manj kot pol leta po tistem, ko je njegov film O naključju in domišljiji osvojil berlinskega srebrnega medveda, je Ryusuke Hamaguchi za priredbo kratke zgodbe Harukija Murakamija prejel nagrado za najboljši scenarij v Cannesu.

Ryusuke Hamaguchi / Japonska / 2021 / 179 min / japonščina, korejščina, angleščina

 

Bertov dnevnik [Kinobalon]

Dvorana / 15.45

Bert je običajen trinajstletnik: obožuje superjunake, ne mara koriandra in rad sanjari. Na primer o tem, da je najbolj »kul« sedmošolec na šoli, ki ga lahko ljubi le najbolj »kul« dekle na šoli. In še to: Bert piše dnevnik!

Michael Lindgren / Švedska / 2020 / 89 min / podnapisi, švedščina / 10+

 

Krt

Mala dvorana / 16.15 & 20.30

Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil

festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.

Maite Alberdi / Čile / 2020 / 84 min / španščina

 

Nesrečni fuk ali Nori pornič

Dvorana / 18.00

Romunski režiser Radu Jude ujame duha časa z eksplozivno mešanico formalne igrivosti, drznega humorja in ostrega političnega komentarja, ki razgalja hinavščino in predsodke v naši družbi. Zmagovalec zadnjega Berlinala.

Radu Jude / Romunija, Luksemburg, Hrvaška, Češka / 2021 / 106 min / ruščina, romunščina, angleščina, francoščina

 

Francoska depeša

Dvorana / 21.00

Wes Anderson oživlja zbirko zgodb iz zadnje številke ameriške revije The French Dispatch, ki naj bi v 20. stoletju izhajala v izmišljenem francoskem mestu. Ljubezensko pismo časnikarstvu in starim francoskim filmom.

Wes Anderson / Velika Britanija, Nemčija, Francija / 2021 / 108 min / angleščina

 

Več tukaj.

 

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi