27. 10. 2021 – 16.30

Mestni red

...

@ Cankarjev dom, ob 19.00

Glasbe sveta - Pantha Du Prince: Conference Of Trees
Kako zveni sporazumevanje dreves? To vprašanje v svojem novem albumu Conference of Trees nagovarja nemški skladatelj, producent elektronske glasbe in konceptualni umetnik Pantha Du Prince. Poglobljenost raziskave tega skrivnostnega jezika odzvanja v različnih poteh do njegovega odstiranja; od znanstvenih študij gozdne ekologije profesorice Suzanne Simard in Skrivnostnega jezika dreves Erwina Thome do mističnih razglabljanj sufija iz 12. stoletja Atarja iz Nišapurja (Farīd-al-dīn Attar). Navsezadnje pa najprodornejši vpogled prihaja fenomenološkega preizpraševanja, kako bi bilo živeti kot drevo: »Želel sem postati drevo in to omogočiti tudi sestavu glasbenikov,« razloži. Pretvarjanje te izkušnje v glasbo opredeljuje celoten album: »Je dejanje kontemplacije.«
Projekt Conference of Trees, napisan za zasedbo petih glasbenikov, s pomočjo različnih eksperimentov prisluškuje sporazumevanju dreves in ga prevaja v zvočne podobe. Umetniki z ročno izdelanimi glasbili v živo raziskujejo zvočne značilnosti različnih vrst lesa, na ozadju hipnotično utripajoče scenografije ter v spajanju avanttehna, vizualne poetike in spekulativne znanosti.
Hendrik Weber, zvonci, elektronika, analogni delay, programska oprema; Håkon Stene, marimba, vibrafon, kamni, leseni tramovi, zvončki, ročni boben, tempura, akustična kitara, večstrunski lok; Bendik Hovik, vibrafon, marimba, kamni, leseni tramovi, zvončki, sample pads, učinki
17, 20, 23, 28 EUR 15* EUR za mlajše od 25 in starejše od 65 let ter upokojence, za sedeže najnižje cenovne kategorije 5% popust ob nakupu na cd-cc.si http://bit.ly/CDPanthaDuPrince
 

@ Španski borci, ob 20.00

Charlie Brittain, Milan Tomášik: NEDOLOČENA FREKVENCA (plesni koncert)
poglobljen dinamičen plesni koncert, ki ga izvajajo trije plesalci in štirje tolkalci. Občinstvo je povabljeno na potovanje po nenehno spreminjajočih se konstelacijah, po katerih se trojica plesalcev usmerja v dinamičnem spektru gibalnih kvalitet in stanj. Zasnova projekta je nastala iz spraševanja o pomenu spomina v sedanjem trenutku in se vrti okoli verižnega učinka, ki ga imajo celo dozdevno manj pomembne izkušnje na našo identiteto. Izbrana glasba, gib in svetloba ustvarjajo bogat mozaik teksture, prostora, časa in arhitekture. Vprašanja kvantne mehanike, polarnosti in dvojnosti povzdignejo delo, medtem ko plesno telo postaja vodnik za uresničitev in udejanjenje običajno neotipljivih vidikov, zaradi katerih smo to, kar smo. Delo upošteva neskončno mrežo povezav in konfiguracij, ki obstajajo med nami, medtem ko izvajalci utelešajo in ponazarjajo polarnosti igre in moči. Z ritmi bobnov je bil ples povezan skozi celotno človeško zgodovino. Za tokratni plesni koncert so izvajalci izbrali skladbe, ki izžarevajo močan ritualni utrip in bogato zvočnost.
12 eur; 8 eur dijaki, študenti, upokojenci; brezposelni in hendikepirani vstop prost
 

@ Kranj, Layerjeva hiša, ob 20.00

DICTAROT 
glasbeno-plesni koncert eksperimentalnega flamenka, dialog plesalca, elektronike in kontrabasa. Kontrabas kot ritmično glasbilo ustvarja močno  sinergijo s flamenko plesalcem, ki nastopa v vlogi diktafona, ki z manipuliranimi zvoki pevcev, zgodovinskih oseb in lastnimi zvoki vodi hipnotizirajočo naracijo. 
Vstop prost, lahko pa projekt podprete s prostovoljnim prispevkom na samem koncertu.

 

______GLEDALIŠČE


@ Slovensko mladinsko gledališče, ob 17.30

Zelda (premiera / razprodano)
Koncept za interaktivno uprizoritev Zelda izhaja iz dramaturgije videoiger in principa iger igranja vlog, kakršna je Dungeons and Dragons (Temnice in zmaji). Tovrstne igre izhajajo iz želje, da bi uporabnika kar najbolj vključile v fiktivno dogajanje v virtualnem svetu in ga motivirale, da bi svoj lik skozi zastavljene misije popeljal vse do cilja. Bolj kot se igralec z likom poistoveti, bolj je motiviran za igro in večja je moralna odgovornost za sprejemanje njegovih odločitev. Projekt Zelda bi rad v ospredje postavil gledalca kot dejavnega soustvarjalca uprizoritve, vsebinsko pa se posveča posameznikovim neuresničenim željam, ki jih zavirajo vsakdanje državljanske dolžnosti ter moralno-etični zadržki. Kaj za naše vsakdanje odločitve pomeni, če odgovornost za naša dejanja prevzame nekdo drug?
Gledalci lahko predstavo zgolj spremljajo ali pa v njej aktivno in anonimno sodelujejo – za to potrebujejo pametni telefon z možnostjo prenosa podatkov.
 

@ Šentjakobsko gledališče, ob 19.30

Ljubezen, strast in grdi puloverji
Zgodba se odvija v manjšem rekreativnem golf klubu, kjer se vneto pripravljajo na vsakoletno tekmo proti rivalskemu klubu. Stvari se zapletejo, ko najboljši igralec domačih prestopi v klub nasprotnikov… Stare zamere med tekmeci se na novo razplamtijo in predsednika klubov skleneta stavo z izjemnim vložkom … Ne gre več samo za šport, ampak za čast, za dostojanstvo, za maščevanje … In ko se že zdi, da je tekma dobljena, sledi nov preobrat …
12 €
 

@ SNG Drama, ob 19.30

Stanislaw Ignacy Witkiewicz: Mati
Witkiewiczevo dramsko besedilo Mati, katerega protagonist je mlad intelektualec Leon, vzneseno zavezan borbi za svoj etični družbeni ideal, z zgodbo o usodi mladega izobraženega idealista spregovori po eni strani o širšem družbenem ustroju in njegovih mehanizmih, po drugi pa o skrajni intimi posameznika, razpetega med ideološki boj, vsakodnevno realpolitično ekonomsko realnost in lastno emotivnost.
Glavna narativna linija besedila je odnos med mamo Janino Jeguljevsko in njenim tridesetletnim sinom Leonom. Leon, ki išče lastno družbeno uveljavitev s kritičnim teoretskim angažmajem z revolucionarnim nabojem, je, paradoksalno, emotivno in ekonomsko docela odvisen od svoje bolehne in ostarele mame. Kmalu po mamini oslepitvi Leon skrene v drug ekstrem – v eskapistični nihilizem družbenega dna.
10, 16, 18, 20 EUR


@ Slovensko mladinsko gledališče, ob 20.00

Norišnica, d. o. o.
Vito Taufer se je drame Kaj je videl butler, v kateri se Orton ukvarja s posilstvom in smeši družbo, ki ga opravičuje ali minimalizira, lotil s poudarkom na kaotičnih, anarhičnih, "norih" silnicah, ki vladajo naši podzavesti in sanjam. S takšnimi temami in njihovo nespoštljivo obravnavo je britanski dramatik v šestdesetih letih minulega stoletja dodobra razburkal tamkajšnje gledališče in se vpisal ne le v književne enciklopedije, temveč tudi v slovarje: pridevnik Ortonesque, ortonovski, danes v angleščini označuje temačen, nekonvencionalen, farsičen humor, s katerim je zaznamoval svoje igre. Njegove igre v času gibanja #MeToo in politične korektnosti dobivajo še vse drugačno ostrino in subverziven ton.
15 EUR / 9 EUR (dijaki, študentje, upokojenci)
 

___________


@ Lokal Bella Vita (Masarykova cesta 14), ob 18.00

Nina Kosmač in Amelie | Glasbeno - literarni recital posvečen feminističnemu rožnatemu oktobru
Pisateljica Nina Kosmač in avtorska pevka Amelie (Amela Hađžič) vabita na brezplačni protestni recital na. Amelie, bo zapela nekaj pesmi iz albuma izdanega letos imenovanega "Kao ti ", Kosmačeva pa bo recitirala protestne pesmi pesnikov in pisateljev iz 60. in 70. let,


@ Atrij ZRC, ob 18.00

Lepota grdega: neubranljiva privlačnost Črne luknje | Pogovor o stripu Črna luknja Charlesa Burnsa
Knjigarna Azil v Atriju ZRC gosti pogovor o stripovskem romanu 'Črna luknja', ki je bil nedavno nagrajen kot najboljši tuji oz. prevedeni strip na letošnjem stripovskem festivalu Tinta. O stripu se bosta pogovarjala Anja Skapin, doktorica literarnih ved in urednica revije Alternator ter Bojan Albahari, stripovski urednik, recenzent in prevajalec, ki je tudi prevedel delo, o katerem bo govora.
Govorca bosta po kratki predstavitvi avtorja Charlesa Burnsa in njegovega opusa izpostavila pojav retromanije oz. povečanega zanimanje za zeitgeist določenega obdobja, ki je tako zelo značilen za ta strip, ter preplet tradicije, žanra in literarnosti kot dodano vrednost žanrske literature. Pogovarjala se bosta o nelagodju (das Unheimliche), o estetiki grdega in o eko-eskapizmu. V ospredju pogovora bodo še vprašanja, povezana z reciklažo in hibridizacijo žanrov ter vprašanje o estetiki in moči stripovskega medija pri pripovedovanju nepripovedljivega.

­­­­­__________

@ Galerija Kresija, ob 18.00

VIZIJE SO 16 : Mesto 65+, Staranje med umikom in urbanostjo (otvoritev)
Društvo arhitektov Ljubljane v sodelovanju s Slovensko univerzo za tretje življenjsko obdobje vabi na arhitekturno razstavo, s katero odpirajo vprašanja o pomenu, ki ga ima pravočasno vključevanje starih v načrtovanje sprememb v mestnem prostoru
Serija razstav Vizije so odpira pereča vprašanja urejanja mesta in opozarja na prezrta poglavja problematike prostorskega razvoja Ljubljane. Ideja serije projektov Vizije so je tudi predlagati in v razmislek ponuditi smernice in predloge za oblikovanje oziroma nadaljnji razvoj posameznih urbanih ambientov. 
Prebivalstvo se stara, družba se spreminja, potrebe obvladovanja prostora za starejše in aspiracije starejših prav tako. V Ljubljani je danes skoraj 20 odstotkov prebivalcev starejših od 65 let. Za njih arhitekti in urbanisti načrtujejo, njih morajo spoznati, dobro poznati njihove subjektivne in skupne potrebe, jih povabiti k sodelovanju.
 

___________KINO

@ Slovenska kinoteka

17:00 | Kino-katedra za pedagoge/Retrospektiva: Abbas Kiarostami
Kje je hiša mojega prijatelja? [Abbas Kiarostami, Iran, 1987, DCP (posneto na 35 mm), 1.66, barvni, 83', sp]
Na iranskem podeželju osnovnošolec Ahmed po napornem pouku, pri katerem učitelj zagrozi, da bo tisti, ki naslednji dan ne bo imel domače naloge, izključen iz šole, zgrožen ugotovi, da je v svojo torbo pomotoma pospravil zvezek sošolca. Ahmed se kljub nasprotovanju staršev odpravi čez hribe v sosednjo vas, kjer naj bi živel sošolec, vendar imajo tam vse ulice in vsi ljudje enaka imena. Osebna drama vztrajnega dečka se stopnjuje, saj je neomajen v odločitvi, da prijatelj ne sme biti žrtev njegove neprevidnosti. Ob Ahmedovem prizadevanju se izrišeta izčrpen portret ruralne iranske družbe in poglobljena prispodoba pomena zavedanja osebne odgovornosti.
Projekciji sledi predavanje Andreja Špraha. Brezplačne vstopnice.

21:00 | Svetovni dan AV dediščine: Retrospektiva Tatjane Ivančić
Rapsodija v zelenem (1971), Do zadnje kaplje (1972), Dobro staro veslo (1976), Dolgočasje (1973), Ekvinokcij (1973), Mesto v izložbi (1969), Od 0 do 2 (1972), Pesek (1971), Potopisnice (1976), Variacije (1975), Od zore do mraka (1971), Največji dan (1979), Igra življenja (1972), Turobno morje (1977)
Večina filmov Tatjane Ivančić, ki so se ohranili do danes, je posvečena majhnim detajlom narave in teksturam biosfere, predvsem morju, ob katerem je odrasla. Snemala je med sprehodi in v kamero lovila (ne)pričakovane trenutke, npr. poletne nevihte ali eksotične domače živali, a le redko je prizore načrtovala. Njeni filmi se gibljejo na meji eksperimentalnega, dokumentarnega in amaterskega domačega filma, skupno pa jim je, da odražajo avtoričino zavedanje filma kot medija, raziskovanje njegovih oblikovnih možnosti in uživanje v čisti slikovitosti predmeta, ki je v središču njene pozornosti. Filmi so brez dialogov.
 

 @ Kinodvor

15.30 | Nikoli redko včasih vedno (Eliza Hittman, ZADNJIČ) | Tiha, a silovita, minimalistična, a čustveno večplastna pripoved o ženski solidarnosti in pogumu je režiserki prinesla srebrnega medveda (veliko nagrado žirije) na Berlinalu.

16.00 | Delo na zahtevo (Shannon Walsh) | Dokumentarec razkriva človeški davek, ki ga terja uporabniku tako zelo udobna, trilijone dolarjev vredna ekonomija na zahtevo. Čudovita nova tehnologija, ki pričara vse, kar si želimo, kadarkoli si želimo, morda ni tako zelo čudovita za milijone prekarnih delavcev, ki skrbijo, da se kolesje obrača.

18.00 | Sadeži pozabe (Christos Nikou) | Režiser, ki so ga kritiki ob beneški premieri razglasili za novi up grškega novega vala, prinaša komično, nadrealistično in čudno aktualno zgodbo o identiteti, spominu in izgubi, postavljeno v svet, ki ga je zajela skrivnostna pandemija. Zmagovalec zadnjega Liffa.

18.30 | Krt (Maite Alberdi) | Nenavadna mešanica dokumentarca in detektivke, polna humorja, topline in slikovitih likov, nam pokaže, da nikoli ni prepozno za nove izzive in nova prijateljstva. Film je navdušil festivalska občinstva ter prejel nominacijo za oskarja za najboljši dokumentarec.

20.30 | Mož, ki je prodal svojo kožo (Kaouther Ben Hania, PREMIERA) | Da bi lahko odpotoval v Evropo in se ponovno združil z ljubeznijo svojega življenja, mlad sirski begunec privoli, da mu slavni in provokativni umetnik na hrbet tetovira podobo šengenske vize in ga tako spremeni v prestižno umetniško delo. Tunizijska režiserka z veliko igrivosti, drznosti in trpkega humorja sooči dva povsem različna svetova: svet sodobne umetnosti in svet beguncev. Nominacija za oskarja v kategoriji najboljši mednarodni film in nagrada za najboljšega igralca v sekciji Obzorja Beneškega filmskega festivala.

21.00 | Delo na zahtevo (Shannon Walsh) 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

Napovedi