Ena godba, dve godbi, tri godbe
1
festivali, glasba, gledališče, ipd.
Klub CD / 18.00 / Slovenski showcase: Gugutke + DrummingCellist + Mala mestna muzika [FESTIVAL DRUGA GODBA]
Nejc Poljanec – harmonika, glas; Luka Poljanec – tolkala; Benjamin Barbarič – kitara, violina; Gal Golob – kontrabas; Tomaž Zevnik – klarinet.
Kdo pravi, da nove generacije ne zanima ljudska glasba? Gugtke izvajajo pester izbor ljudskih pesmi in plesov s slovenskega etničnega območja pa tudi posameznih drugih delov jugovzhodne Evrope.
DrummingCellist: Zabučale gore
Večkrat nagrajeni slovenski violončelist in bobnar Kristijan Krajnčan je zasnoval projekt DrummingCellist. Če je bil ta oprt tako na jazzovsko improvizacijo in motive filmske glasbe, novi projekt Zabučale gore črpa ideje iz motivov slovenske ljudske glasbe in mitologije. Gre za rekompozicijo in reintegracijo starih posnetkov na voščenih valjih z igranjem v živo, toda vedno z ohranjenim bistvom sporočila pesmi.
Brina Vogelnik in Metod Branko – glas; Jelena Zdrale – violina; Andrej Zupan – klarinet; Tanja Pirc – mandolina; Tina Pančur – čembalo; Brane Matošec Bizjak – kitara; Tomaž Guček – harmonika; Nino de Gleria – kontrabas; Rudi Pančur – klavir.
Izurjen manjši orkester pretkano povezuje besedila z novo glasbo, ki deluje lirično, baladno, nekoliko groteskno in predvsem nostalgično.
danes 18 € oz. s festivalsko vstopnico
Peklensko dvorišče, Križanke / 21.00 / Penelopiada [FESTIVAL LJUBLJANA]
Lik Homerjeve Penelope, ki se kot motiv zveste in potrpežljive žene že stoletja vsiljuje kot poučen primer podrejanja žensk, dobi pri Margaret Atwood ingeniozen obrat, saj se na Penelopino izpoved odzivajo obešene služkinje in postavljajo dve ključni vprašanji: zakaj jih je Odisej tako kruto umoril in kakšno vlogo je pri tem igrala Penelopa. Uprizoritveni koncept sledi posmrtnemu reflektiranju dogodkov in intimnemu razkrivanju Penelopine zgodbe, ki jo zdaj, ko je mrtva in »ko je drugim zmanjkalo sape«, lahko pripoveduje brezobzirno, brez strahu in brez cenzure, ne misleč na srečen konec, do katerega »se najlaže dokoplješ, če pustiš prava vrata zaklenjena in spiš med divjanjem«. Ključno vlogo v predstavi imajo dekle, služkinje, ki kot antični zbor končno lahko pojejo in pričajo, komentirajo in uprizarjajo lastno zgodbo.
Dvorana prve slovenske vlade, Ajdovščina / 18.00 / Kolektiv Igralke in Tjaša Črnigoj: BABICE [AJDOVŠČINA V MAJU]
Na Hrvaškem je od leta 2005 v veljavi zakon, na osnovi katerega so državljanke in državljani upravičeni do denarnega nadomestila, če v trgovino vrnejo prazno embalažo za pijače. Ukrep naj bi jih spodbudil k zmanjšanju količine odpadkov, toda za nekatere izmed njih je zbiranje povratne embalaže postalo vir preživetja. Dokumentarna predstava Babice je nastala na osnovi pričevanj starejših žensk, ki živijo pod pragom tveganja revščine in zbirajo plastenke, da lahko preživijo. V hrvaških mestih so vsepovsod, toda kdo so one? Kakšne so njihove življenjske zgodbe? Predstava v režiji Tjaše Črnigoj, gledališke režiserke, ki je odraščala v Ajdovščini, je nastala v okviru Rijeke 2020 – Evropske prestolnice kulture.
Kulturni dom Bistrica ob Sotli / 19.00 / Non-A #1- Live Recording Session: Andreas Røysum + Jošt Drašler + Vid Drašler
Po nekaj letih se v »domač« kraj vrača norveški klarinetist Andreas Røysum, ki bo v triu z bratoma Drašler otvoril serijo snemalnih koncertov v živo. Bodite točni.
Andreas Røysum je norveški klarinetist, skladatelj, kustos in organizator. Improvizacija je temelj njegovega muziciranja in bistvena v glasbi, ki jo ljubi; naj bo to free jazz, indijska klasična glasba, balijski gamelan, maroška trance glasba ali norveška ljudska glasba. Jošt Drašler je poleg muzikologije študiral kontrabas. V zadnjem času se intenzivno ukvarja s področji sodobnih glasbenih praks s poudarkom na svobodni improvizaciji, pri čemer ga zanimajo potenciali tveganja in njihov naravni razvoj, ki generira nepredvidljive zvočne teksture. O Vidu Drašlerju pa lahko govorimo na več načinov. V mnogih primerih je backbone benda, vedno pa je bobnar, ki sošpilavcu odpira prostor in z njim deli muziko. Zareže, kjer rezati gre ter na plin in zavoro pritiska s tenkočutnostjo izkušenega mehanika. Je skladatelj, improvizator, pa glasbenik.
Avditorij Portorož / 20.00 / Mike Stern + Bill Evans Band
Na 50. obletnico Avditorija Portorož pridejo igrat znametniti kitarist Mike Stern, saksofonist Bill Evans, basist Gary Grainger in bobnar Dennis Chambers. Uuu-aaa.
danes 35 € razprodano
2
film
.: Kinoteka
Brezplačne vstopnice za vse.
dvorana Silvana Furlana / 18.00 / kratki
Tobačni spomini / Manca Filak / Slovenija / 2020 / barvni / 31 min 10 s / slovenski podnapisi
Vasi v jugovzhodni Bolgariji, ležeče med gorovji Rila in Rodopi, so znane po pridelavi tobaka za prodajo, s katero se ukvarjajo predvsem muslimanski Pomaki. Zaradi nizke in negotove odkupne cene suhega tobaka in težkega dela, ki še vedno poteka predvsem ročno, je ta tradicionalna dejavnost v upadu. Etnografski film skozi različne faze dela s tobakom sledi Fatme in njeni družini v vasi Debren v Bolgariji.
Vdor / Matevž Jerman, Niko Novak / Slovenija / 2021 / barvni / 11 min 15 s
Gimnazija Gian Rinaldo Carli v Kopru hrani eno najstarejših slovenskih zbirk živalskih primerkov, ujetih v formaldehid. Zbirka datira iz druge polovice 19. stoletja. Pričujoči posnetki beležijo živali iz zbirke Kabineta za naravoslovje Oreste Gerosa, shranjene v steklenih vazah.
Kajenje ubija / Jerca Oblak / Slovenija / 2020 / črno-beli / 8 min 59 s
Kratki eksperimentalni animirani film o avtorici, ki material za svoje pisanje najde v cigaretnih škatlicah. Podobe s škatlic služijo kot osnovni gradnik pripovedi, ki povezuje procese kreiranja z različnimi fazami ustvarjalnih kriz, s katerimi se avtorica sooča. Scenarij nastal na podlagi kratke zgodbe Kajenje ubija Mateje Arnež.
Komaj čakam, da prideš / Tomaž Grom / Slovenija / 2021 / barvni / 30 min / angleški podnapisi
Glasbenik in vsestranski umetnik Tomaž Grom s senzibilnim in igrivim prepletanjem raznovrstnega filmskega gradiva in fotografij pogumno vzpostavlja intimen in ganljiv dialog s svojimi spomini in notranjimi občutji. V kompleksni dokumentarni obliki, ki mestoma vključuje prvine domačega filma, podobe dihajo z avtorjevo glasbo.
dvorana Silvana Furlana / 20.00 / kratki
Alternativa / Luka Jurinčič / Slovenija / 2021 / barvni / 8 min 41 s
Člani mlade glasbene skupine se tik pred pomembnim nastopom znajdejo v težko rešljivi situaciji. Iz nje jih lahko reši samo alternativa.
Lava Lučka / Aljoša Toplak / Slovenija / 2022 / barvni / 9 min 16 s
Prijatelja gledata hipnotično lava lučko in skušata vzpostaviti pogovor. Ko se na televiziji prične dokumentarni film o katedralah, načneta pogovor o tem, zakaj se ljudje lotevamo svojih projektov in zakaj življenje živimo tako, kot ga.
Do takrat pa … / Borij Levski / Slovenija / 2020 / barvni / 8 min 15 s ngleški podnapisi
Smo neznanci na neki poti, ki jo prečkajo neznanci. In ko enkrat zberemo dovolj moči, da vsaj enega od njih spustimo k sebi, se nam odpre pot do nas samih. Do takrat pa …
Spominjanje / Jan Fabris / Slovenija / 2022 / barvni / 26' 38" / angleški podnapisi
V času ponavljajočih se protivladnih protestov brezposelni samotar sreča žensko svojih sanj, vendar nepričakovan dogodek kmalu povzroči, da na dan privrejo njegovi potlačeni spomini …
Ujeta / Rok Bohinc / Slovenija / 2021 / barvni / 8 min 44 s
Kratki film je nastal v šestdesetih urah v okviru filmskega maratona MUVIT/6×60 2021. Predlogi, ki jih je bilo potrebno uporabiti, so bili vosek, preobrazba in stavek »Zakaj vedno dežuje na moji paradi?«
.: Kinodvor
dvorana / 17.00 / Poletje, ko sem se naučila leteti [Kinobalon]
Z novimi prijatelji, simpatijami in dogodivščinami dobi Sofija sanjske počitnice, pa tudi veliko več od tega, kar si je lahko predstavljala. Poletna komedija je hkrati nežna zgodba o odraščanju in spravi.
Radivoje Andrić / Srbija, Bolgarija, Slovaška, Hrvaška / 2022 / 87 min / podnapisi, hrvaščina, srbščina / 9+
dvorana / 19.00 / Bonnie in Clyde [Novi Hollywood v Kinodvoru]
Zgodba o zdolgočaseni natakarici Bonnie Parker in nekdanjem kaznjencu Clydu Barrowu, ki sta na začetku tridesetih, v času velike gospodarske krize, ropala podeželske banke na ameriškem jugozahodu.
Arthur Penn / ZDA / 1967 / 111 min / angleščina
mala dvorana / 20.00 / Antigona – Kako si upamo!
Dokumentarno-igrani film po motivih drame Slavoja Žižka Trojno življenje Antigone. Dobitnik vesne za najboljši dokumentarec na Festivalu slovenskega filma.
Jani Sever / Slovenija / 2020 / 86 min / slovenščina
Dodaj komentar
Komentiraj