Pusti kratkim filmom, da tlijo
11. Festival kratkega filma v Ljubljani oz. FeKK, je potekal med 18. in 23. avgustom v Slovenski kinoteki, v Letnem kinu Slovenske Kinoteke na Muzejski ploščadi, na Vodnikovi domačiji, v Projektni sobi SCCA-Ljubljana, v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova, v atriju Mestne hiše in Klubu Ch0, slavnostna otvoritev pa je potekala v Kinodvoru.
FeKK je bil ustanovljen leta 2015 in je danes največji mednarodni festival kratkega filma v Sloveniji. Vsako leto predstavlja različne filmske retrospektive, tematske kurirane programe, tekmovalne programe, gostujoče festivale, strokovni program in spremljevalni program ter delavnice. Skupno smo letos lahko videle kar 153 domačih in mednarodnih kratkih filmov iz skupaj 38 držav.
Slogan letošnjega festivala je bil: Pusti sanjam, da tlijo. O njem smo se pogovarjali s programsko vodjo festivala Matevžem Jermanom.
Kot sta še zapisala Peter Cerovšek in Matevž Jerman:
»Tudi filmski festival, zlasti festival kratkega filma lahko razumemo kot prostor drobnih vztrajanj – mikro uporov, izjav brez garancije, ki pa zato ne štejejo nič manj. Slogan v tem smislu nosi politično težo, ne v obliki programskih gesel, ampak kot drža: ohranjati sanje pri življenju, tudi ko svet deluje kot nočna mora – mešanica razpada mednarodnega etično-pravnega reda, utrujenosti in zelo oprijemljivih groženj. Sanje, ki tlijo, niso jasna vizija prihodnosti, ampak nepopolna alternativa sedanjosti. Njihovo gorenje je simbol trajanja, ne napredka.«
Med festivalsko ponudbo nas je prepričal sklop Palestina v fokusu – Pusti sanjam, da tlijo; Razširjene pripovedi: Palestinski film v odporu.
Pogovarjali smo se s kuratorko tega sklopa Mathilde Guitton-Marcon:
»Slogan 'pusti sanjam, da tlijo' se lahko bere kot zadržan poziv k vztrajanju. Odmev iz pesmi Dream Baby Dream skupine Suicide je v tem ključnega pomena: pesem ni vznesena, ni optimistična, temveč skoraj mantrična – ponavljanje enega stavka kot mehanske molitve. Njeno vztrajanje deluje kot metafora za svet, kjer zdržati pomeni zmagati. Ne zato, ker bi bil cilj dosegljiv, temveč ker obstoj sanj sam postane sredstvo za ohranjanje smisla.«
Letos smo se v reportaži ponovno posvetile tekmovalnemu programu FeKK SLO. O selekciji filmov (prijavljenih je bilo 170 filmov, izbranih 17), smo se pogovarjale z Matevžem Jermanom.
Da ne bi primerjali jabolk s hruškami, smo filme v tekmovalnem programu razdelile žanrsko:
Animirani filmi
Živa Divjak, Plimovanje (Češka, Slovenia, animirani, 2024, 3’).
Eksperimentalni filmi
Swamp_Matter (Ana Laura Richter & Eva Garibaldi), Kamni so le navidez neživi (Slovenija, eksperimentalni, 2025, 22’).
Videle pa smo tudi naslednje filme:
Jurij Hartman, Because the Internet 1, Because the Internet 2 (Slovenija, eksperimentalni, 2024, 12');
Juš Premrov, e1 – konflikt (Slovenija, eksperimentalni, 2025, 15’);
Klavdija Košir, Senescenca (Slovenija, eksperimentalni, 2025, 3’);
Vida Škerk, Diorama (Hrvaška, igrani, eksperimentalni, 2025, 10’).
Dokumentarni filmi
Nikita Kopitin, Dviga se prah (Slovenija, Črna Gora, dokumentarni, 2024, 30’);
Juš Jeraj, Atila Urbančič, En meter je šest centimetrov (Slovenija, dokumentarni, 2024, 11’);
Matevž Čebašek, V gorah sije sonce (Slovenija, dokumentarni, 2024, 18').
Videle pa smo tudi naslednje filme:
Jakob Krese, Prekinitev ognja (Slovenia, Bosnia and Herzegovina, dokumentarni, 2025, 27‘);
Gregor Kocjančič, Deveta vas (Slovenija, dokumentarni, eksperimentalni, 2025, 5’).
Igrani
Domen Martinčić, Cimer (Hrvaška, Slovenija, igrani, 2025, 12');
Dan Grabnar, Avgust (Srbija, igrani, 2024, 22’).
Videle pa smo tudi naslednje filme:
Jan Krevatin, Grške marelice (Hrvaška, Slovenija, igrani, 2024, 20’);
Gregor Božič, dokumentarni, igrani, Navadna hruška (Slovenija, Združeno Kraljestvo, dokumentarni, igrani, 2025, 15’);
Žiga Virc, Kismet (Slovenija, Hrvaška, igrani, 2025, 14’);
Tinkara Klipšteter, Mentor (Slovenija, igrani, 2024, 15’).
Vsakokratni skupni imenovalec selekcije filmov je praktično nemogoče najti ob samem filmskem izboru.
Me smo razmišljale predvsem o ...
Kratki film ima hitrejši reakcijski čas. Časi so težki: bodisi zdravstveno, bodisi podnebno, bodisi produkcijsko, bodisi politično. Slišale boste razmišljanja Matevža Čebaška, Domna Martinčiča, Relje Arsića in Ane Laure Richter.
Ob zaključku festivala so bile podeljene tudi nagrade.
Mednarodna žirija v sestavi Sigrid Hadenius-Ebner, Momoko Seto in Oskarja Bana Brejca je podelila nagrade:
FeKK GRAND PRIX - Prekinitev ognja - Jakob Krese;
Nagrada FEKK BAL - Fačuk - Maida Srabović;
Nagrada FeKK SLO - Kismet - Žiga Virc;
Posebna omemba FeKK SLO - Grške marelice - Jan Krevatin.
Podeljene so bile tudi nagrade:
Nagrada občinstva - Deveta vas - Gregor Kocjančič;
Distribucijska nagrada - Cimer - Domen Martinčič;
Nagrada FeKK VR - Raj barv - Jialiang Liu.
Kritiška žirija v sestavi Žive Emeršič, Ksenije Zubković in Line Horvat pa je podelila nagradi:
Nagrada FEKK BAL - Fačuk - Maida Srabović;
Nagrada FeKK SLO - Mentor - Tinkara Klipšteter.
Ena od članic strokovne žirije, Lina Horvat, nam je povedala naslednje:
Komentarji
Dankovci
Komentiraj