Castrator: Coronation of the Grotesque
Dark Descent Records, 2025
Ameriška zasedba Castrator je nastala leta 2013, njeni ustanovni članici pa sta bobnarka Carolina Perez in basistka Robin Mazen. Mazen ne poznamo zgolj kot članice kultne ameriške death metal zasedbe Derkéta, temveč tudi kot članico all-star death metal benda Gruesome, največkrat pa jo boste opazili kot prodajalko mercha na mnogih turnejah in koncertih. Castrator, death metal zasedba, ki jo sestavljajo štiri glasbenice in ki se bolj kot k disonantnemu ali izrazito tehničnemu death metalu obrača h klasičnemu death metalu ameriške šole, je doslej izdala dva albuma, mi pa danes predstavljamo v petek izdani drugi studijski dolgometražec Coronation of the Grotesque.
Coronation of the Grotesque je dobra in ne predolga deathmetalska plošča, ki gradi na zapuščini ameriškega death metala stare šole, predvsem pa zasedb, kot sta Cannibal Corpse in Deicide. Glasba je dinamična, razgibana, zvočna slika albuma je močna, a jasna, skladbe so zapomnljive, skupaj pa trajajo ravnopravšnjih dobrih 37 minut. V času, ko je death metal, podobno kot black metal pred njim, prestopil meje, ki jih je imel konec osemdesetih let, ko je začel osvajati svet, smo torej dobili ploščo, ki resda odkrito častí preteklost tega žanra, a to počne na dostojen in dober način. Coronation of the Grotesque je tour de force krulečega vokala, kot britev ostrih, a mastnih rifov in razgibanih, čeprav ne pretirano zapletenih bobnov. Mračnost poudarjajo tudi različne kitarske solaže, ki so dobro umeščene, ravno prav dinamične in bolj služijo skladbam kot razkazovanju, kaj obvlada glasbenica.
Album odpre neposreden šus v obliki komada Fragments of Defiance. Komad takoj pokaže, iz katere šole črpajo Castrator, pri tem pa je najbolj slišen vpliv floridskega death metala z močnimi pokloni predvsem bendom Death, Deicide in Obituary. Kasneje se izkaže, da znajo v svoj zvok vključiti tudi vpliv nizozemskih Sinister, zaradi solaž pa se pogosto ozremo na že nekajkrat omenjene Deicide in na zasedbo Immolation. Ker je Castrator zasedba 21. stoletja, se pogosto zgodi, da glasbenice kakšno skladbo na sredini upočasnijo in tako denimo med koncertom v živo mladim mošerjem ponudijo priložnost, da se med seboj metaforično pokončajo. Castrator znajo pisati komade – strukture so jasne in dinamične, vsak inštrument pa služi komadu in ne obratno.
Novost na albumu je pridružitev kitaristke Sare Loerlein iz benda The Breathing Process, ki ponuja brezkompromisno bero dobrih deathmetalskih rifov, ki niso zapleteni, so ravno dovolj bogati in začinjeni in to še preden se pojavijo solaže. Čutimo tudi zelo močan vpliv tako ameriškega kot evropskega thrasha. Vokalistka Clarissa Badini, ki jo poznamo tudi iz zasedbe Vicious Blade, ima jasen in surov growl, pri tem najbolj prikliče v spomin Sinister, seveda pa kombinacija kričanja in growlanja znova spomni na Deicide. Tudi bobni so ravno prav enostavni in hkrati v posameznih delih dopolnjeni, da z ritmiko oplemenitijo dinamiko. Povzetek naštetega v tem odstavku dobro ponazori skladba I Am Eunuch. Mračnost glasbe zasedbe Castrator lepo uteleša komad Covenant of Deceit, za katero so posnele tudi videospot. Na plošči Coronation of the Grotesque ni prostora za filozofiranje, duhovnost, razmišljanje o prihodnosti človeka in podobno. Skladbe se neposredno in nič kaj metaforično soočajo s težkimi in surovimi temami – včasih s surovostjo zgodovine, drugič s spolnimi zlorabami. K temu pripomore tudi naslovnica, ki jo je ustvaril tetovator Jon Zig. Poznavalci podtalne ameriške death metal scene ga že poznate, v zadnjih tridesetih letih je namreč ustvaril številne zelo eksplicitne naslovnice.
Album ponudi zanimiv zaključek s priredbo skladbe Metal Command kalifornijskih thrasherjev Exodus, v kateri solažo odigra kar sam Gary Holt iz omenjene zasedbe, na albumu pa sicer gostujeta tudi kitarista Taylor Nordberg iz Deicide in Bob Vigna iz Immolation. Vsi, ki vam je torej všeč starošolski death metal ameriške šole, si vzemite dobrih 37 minut za brezkompromisno brutalnost benda Castrator.
Dodaj komentar
Komentiraj